Relacje z rejsów

Relacje z rejsów, wspomnienia z odbytych żeglarskich podróży morskich, oceanicznych lub śródlądowych, żeglarskie wyprawy oczami uczestników, opowieści Żeglarzy o przebytych milach morskich, poznanych ludziach, kulturach, lądach oraz przygodzie na wodzie i pod żaglami.

Rejs Magellan 2020 na “Atomie” Piotra Czarnieckiego

Dwa lata temu przepłynąłem samotnie Atlantyk na pięciometrowej łódce ze sklejki. Wcześniej pływałem jedynie po Bałtyku. Atlantyk obudził we mnie nieograniczoną chęć żeglowania dalej i dalej. Dwa lata temu miałem na wszystko mało czasu. Trzy miesiące to zdecydowanie za mało.…

Katharsis II. Wyprawa Dookoła Antarktydy wzdłuż 60°S

Katharsis II. Wyprawa Dookoła Antarktydy wzdłuż 60°S

20 marca po 72 dniach, 5 godzinach, 33 minutach i 44 sekundach zakończyła się pierwsza faza rejsu antarktycznego załogi jachtu „Katharsis II” dowodzonego przez Mariusza Kopera. Założeniem wyprawy było okrążenie lodowego kontynentu poniżej 60o szerokości południowej, co dotąd jeszcze nikomu…

Rejs Władysława Wagnera w Miniaturze – recenzja wydawnicza

„Rejs Władysława Wagnera” autorstwa Zbigniewa Turkiewicza, cyklu wydawniczego Miniatury Żeglarskie

Na rynku ukazał się pierwszy tomik nowego cyklu wydawniczego – Miniatury Żeglarskie. To oczywiste nawiązanie do znanych chyba wszystkim miłośnikom żeglarstwa Miniatur Morskich wydawanych przed laty przez Wydawnictwo Morskie. Nowym wydawcą jest Andrzej Kowalczyk, żeglarz zamieszkały we Francji, który za namową…

“Rzeszowiakiem” przez Pentland

“Rzeszowiakiem” przez Pentland KYLE OF LOCHALSH – KYLEAKIN – KYLE OF LOCHALSH – STORNOWAY – SCRABSTER – WICK – INVERNESS – DRUMNADROCHIT – FORT AUGUSTUS – INVERNESS – HELGOLAND – BRUNSBÜTTEL – RENDSBURG – HOLTENAU – GÓRKI ZACHODNIE 25.07 –…

Przez Atlantyk na pokładzie Berga

Szycie żagli na Bergu na Teneryfie przed rejsem przez Atlantyk

W październiku 2006 siedziałem z żoną i przyjaciółmi w miłej knajpce w Puerto Banus w Hiszpanii i patrząc na piękną marinę pomyślałem o Arturze i jego jachcie Berg. Artur, kapitan, właściciel i budowniczy Berga kilka lat wcześnie postanowił resztę życia…

Albiny Viggeny na Bornholmie 2010 cz.VII Szczecin (powrót)

Rejs morski 2 Viggenami na Bornholm 2010

Rano obudziliśmy się ok. 0830, powoli obie załogi zaczęły wynurzać się z kabin. Poranna toaleta i przygotowania do ostatniego etapu. Straty na Albinie I to zgubiona jedna Cuma i przejściówka do niemieckich gniazd 230VAC instalowanych na tamtejszych kejach. Na moim…

Albiny Viggeny na Bornholmie 2010 cz.VI Świnoujście (powrót)

Hamerhavn - fotorelacja z rejsu morskiego Szczecin - Bornholm

Zanim wypłynęliśmy ponownie w morze, to postanowiliśmy jeszcze pozwiedzać zabytkowy zamek oraz sztuczne jezioro w opuszczonym wyrobisku granitu. Przeznaczyliśmy sobie na tę wycieczkę ok. 3 h. Do zamku udaliśmy się ścieżką pnącą się w górę wzdłuż wybrzeża na południe. Wychodząc…

Albiny Viggeny na Bornholmie 2010 cz.V Hamerhavn

Relacja z pierwszego w życiu rejsu morskiego Szczecin - Bornholm

Siódmy dzień naszego rejsu rozpoczął się słonecznym, wietrznym, lecz już trochę chłodnawym dniem. Rano postanowiliśmy udać się do miasta, trochę pozwiedzać i zrobić zakupy. Oprócz produktów spożywczych chłopakom na Albinie I zabrakło piwa. Mi się jeszcze ostało trochę Lecha. Po…

Albiny Viggeny na Bornholmie 2010 cz.IV Ronne

Relacja z 1 w życiu rejsu morskiego Sassnitz - Ronne

No i na Albinie II pozostało nas tylko dwóch, ja i First. First zaczął mieć obawy czy aby we dwóch damy sobie radę, przecież różne rzeczy mogą się nam przydarzyć mówi, można złamać rękę, poparzyć się, zachorować itd. Podsumowałem takie…

Albiny Viggeny na Bornholmie 2010 cz.III Bornholm/Sassnitz

relacja z Rejsu ze Szczecina przez Świnoujście, Krosslin, Sassnitz na Bornholm

Trzecia część naszego rejsu na Bornholm okazała się najgorszą z możliwych i dla nas wszystkich bardzo przykra 🙁  Nie pisałem tu jeszcze nic o takiej przypadłości jak choroba morska. Niestety dosięgła ona niektórych członków obu załóg przez co straciliśmy część…

Albiny Viggeny na Bornholmie 2010 cz.II Kröslin

Rejs morski 2 Viggenami na Bornholm 2010 - Kroslin

W Świnoujściu trafiliśmy na końcówkę festynu zorganizowanego dla tubylczych turystów, więc wieczór spędziliśmy na spacerku po nabrzeżu portu i piciu piwa. Swój koncert kończyła jeszcze jakaś kapela a służby techniczne brały się za sprzątanie nabrzeża. Marek, załogant Albina I o…

Albiny Viggeny na Bornholmie 2010 cz.I Świnoujście

rejs 2 Viggenami na Bornholm 2010 - Regalica

Mieliśmy z Warszawy wyjechać 13-08-2010 w piątek w nocy tak aby rano być w Szczecinie. Tam mieliśmy następnego dnia, najszybciej jak to możliwe podjąć dwa jachty Viggeny i wyruszyć w trasę na Bornholm. Wiesiu uczestnik naszego rejsu, przesądna istota, nie…

Zupełnie inny rejs – S/V “Dar Młodzieży” – marzec 2010

Wtorek wieczór, wyruszyłem do Gdyni. Granatowy worek, nieodzowny towarzysz wszystkich rejsów, spakowany „do pełna”. Jadę pociągiem z Tadeuszem, moim kolegą nie tylko żeglarskim. Na „wschodnim” przesiadka i dołączy do nas Marek, warszawski żeglarz, kaphornowiec. Już w trójkę, przy szklaneczce rumu…

Wspomnienia z Odysei Grenlandzkiej – część VI

Doliny wokół Reykjavik - relacja z rejsu po Atlantyku

Zanim rozpoczęliśmy nasz rejs, poprzednia załoga opowiedziała nam o miejscu, które odwiedzili za namową znajomych Islandczyków. Ponoć kąpie się tam cały Reykjavik. Naturalny odpowiednik Blue Lagoon, dobrze schowany w górach, gościł naszych klubowych Kolegów przez ponad trzy godziny. Korzystając z…